zondag 17 augustus 2014

Goede Doelen - Prematuren kleedjes

Op de facebookgroep Swapperderswap (waar er dus verschillende 'swaps' georganiseerd worden voor verjaardagen, kerstmis, valentijn, zomer, ...) vroeg Lies om mee te helpen naaien voor prematuurtjes. Zo, we deden dat en ik deed mee!


Een tijdje geleden naaide ik ook al mee met enkele dekentjes voor prematuurtjes bij het Noa's Angels Project van Guuks Creatief Collectief, dat las je zeker en vast hier al.

Ik kreeg de bestanden toegestuurd en kon beginnen. Bestanden voor prematuren hemdje voor de jongetjes en voor de prematuren meisjes kleedjes kan je in de groep Swapperdeswap terugvinden.

Hoeveel ik bijzonder weinig stof nodig had voor deze kleedjes te maken (na de dekentjes koos ik deze keer voor kleedjes te maken) ben ik er enorm lang aan bezig geweest...zo zo mini allemaal.

Ik was nog niet volledig klaar en schoot even in paniek... zoooo klein, kon het bijna niet geloven. Toch even snel aan Lies gevraagd of het wel klopte dat het zo klein was... ik was er echt van overtuigd dat ik iets mis had geteld met de naadwaarde of het bestand in een foutief formaat had uitgeprint!

 
Niet dus.... de kindjes zijn echt zo klein...  Met een klein dapper hartje deed ik verder maar het deed pijn te beseffen dat de kleintjes zo klein zijn.

Hoewel ik wel trots was over het resultaat kreeg ik er de nodige kippenvel momenten erbij!

dus elke keer als ik nu de tijd vind ga ik nog mee naaien voor deze kleine dutsjes... zo klein & fragiel.







6 opmerkingen:

  1. Mooie stuks! Ik heb er ook al gemaakt! :) Prachtig dat zoiets bestaat ! :)

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Mijn patroontje is ook geprint :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dekentjes gemaakt, precies voor een poppenbedje... Het geeft inderdaad kippenvel, maar ik ben blij dat ik er andere mensen mee kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou iemand me kunnnen vertellen waar ik de patroontjes kan vinden? Heel erg bedankt! (Ik wil een kleedje maken om kado te doen).
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Linde (Juliette&Jules)16 januari 2015 om 05:40

      Dag Geertrui, stuur eventjes een mailtje naar Julietteandjules@gmail.com en ik probeer de patroontje dit weekend naar je door te mailen!
      Groetjes, Linde (Juliette&Jules)

      Verwijderen
  5. Mooi project! Ik heb je ook een mailtje gestuurd!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen